Välkommen till Beauty Bar by Mimass AB

Beauty Bar är en butik som drivs av Mimass AB, en av de ledande leverantörerna på den svenska marknaden för hudvård och hudvårdsbehandlingar.

Vår ambition är att kunna erbjuda dig högkvalitativa och innovativa hudvårdsprodukter som skall hjälpa din hud till att bli mer balanserad och vital.

Vi hjälper dig om du har frågor eller funderingar omkring val av produkter eller ingredienser. Vår grundläggande ambition är att ge dig den bästa tänkbara service.

Välkommen
/Håkan Wahlström
VD – Mimass AB

 

 


KONTAKTA OSS

Vi finns på plats och svarar på dina frågor vardagar mellan kl: 08:00 – 18:00
Du är alltid välkommen att kontakta oss på telefon: 08-7567713
Eller på mail: info@beauty-bar.se
Mail besvaras så snart vi har en möjlighet, vår ambition är att ha besvarat dina frågor inom 24 timmar.

Beauty Bar ägs & drivs av 
Mimass AB
Hörnåkersvägen 6a
183 65  Täby
Org: 556904-1386

 

 

 

Betalningsvillkor

 


 

 

Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du har fått din beställning.

  • Få alltid din beställning innan du betalar
  • Betalningstid – alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning**

Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. I enlighet med avtalet med e-butiken debiteras en fakturaavgift om 0 kr.

Klarna Delbetalning

Du kan ansöka om att betala i din egen takt eller betala ett fast belopp per månad. När du delbetalar med Klarna gäller alltid följande:

  • Du får hem varan innan du betalar
  • Du samlar alla dina köp på en månadsfaktura
  • Du betalar i din egen takt eller ett fast belopp per månad

Betala med Kort

 

 

När du har lagt din beställning skickas en bekräftelse ut till din e-postadress som du har angivit vid beställningen. Leverans sker vanligtvis inom 1 – 3 dagar (oftast snabbare). 

Mimass ingår inga avtal med personer som inte är myndiga (18 år).

PRISER

Alla priser anges inklusive moms

Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller sig Mimass AB rätten att ändra detta i efterhand. Skulle fel inträffa informerar vi om det. Sker det har du din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning.

RETURER/ÅTERBETALNING

I de fall återbetalningar är aktuella görs detta i första hand genom återinsättning till det kontokort som registrerades vid ditt köp. Vid specifika fall återbetalar vi till ett bankkonto angivet av dig. Återbetalningar sker inom några dagar från det att ärendet som orsakat återbetalningen är avslutat.

ÖVRIGT

Vid falska beställningar eller andra bedrägeriförsök så kommer ärendet att polisanmälas.


LEVERANSINFORMATION

Din vara packas normalt inom 36 timmar. (Oftast tidigare) Normal leveranstid är 1-3 vardagar. 

Vi levererar produkterna som paket via DHL Servicepoint. Paktet kan hämtas ut på närmaste utlämningsställe. 

Vid ej uthämtad försändelse debiteras en fraktavgift om 150 kr.

Varor vilka levereras med DHL till DHL Servicepoint utlämningsställe aviseras med sms till din mobil och ligger kvar i två veckor.


GARANTI

Mimass AB är auktoriserad distributör för samtliga varumärken. Garantier på varan lämnas av respektive tillverkare, Mimass AB lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade. Om du känner dig det minsta osäker på garantin eller de anvisningar som medföljer din produkt, kontakta oss innan användning så vi kan hjälpa dig. Samtliga produkter har en ingrediensbeskrivning. Vi kan ej ta ansvar för eventuell överkänslighet mot ingredienser i en produkt eller prov, om du är osäker på vad produkten eller provet innehåller, kontakta oss innan användning/beställning.


REKLAMATION

Konsument har 3 års reklamationsrätt eller före sista förbrukningsdatum, vilket som kommer först.
Reklamation skall rapporteras så snart en felaktighet upptäckts. 2 månader anses som skälig tid för upptäckt av skada/deftekt. Mimass AB följer ARN´s rekommendationer vid eventuell tvist.

Vid eventuellt klagomål!
Besök EU´s online plattform för tvistlösning.

ARN hittar du på: http://www.arn.se

Kungsholmstorg 5
Stockholm
08 – 508 860 00  

 


ÅNGERRÄTT & RETURER

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt ”Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.”
Det innebär konkret att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan.Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 14 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt så rekommenderar vi att skicka den i originalförpackning med tillhörande emballage.

Du kan returnera hudvårdsprodukterna inom 14 dagar från leverans. Produkterna är förseglade och måste vara oöppnade. Om produkterna är förstörda eller använda får du inte tillbaka pengarna.
Produkterna ska återsändas i sin originalkartong.

Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.

Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten. För paket som ej hämtas ut utan mail med överenskommelse från Mimass AB debiteras en avgift på för närvarande 150 kr inkl moms.
Detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt motta det i retur.

Ej uthämtade varor returneras till oss.

För ytterligare information om ångerrätt hänvisar vi till Konsumentverkets hemsida:
Konsumentverkets ångerblankett

För att returnera din vara skickar du den till:

Mimass AB
Hörnåkersvägen 6a
183 65  Täby

Bifoga ditt ordernummer för snabbare hantering. Vi skickar en bekräftelse när vi har mottagit din retur och återbetalningen är genomförd.

Behöver du ytterligare hjälp med ditt ärende?
Fyll i formuläret här nedan så kontaktar vi dig så snart som möjligt.

För övriga frågor är du varmt välkommen att fylla i formuläret nedan så återkommer vi snarast.





Senaste nyheter